Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az átverő-gép: Vodafone avagy egy régi trükk...

2009.09.05

Kép Úgy látszik nem csatlakoztk elegen a Vodafone MobileWeb Basic akciójához a nyáron, mert elkezdték "ajándékba" szórni "hűséges" előfizetőiknek. Amennyiben naiv ügyfél nem mondja le smsben, seperc fizetheti is új korlátlan hozzáférését:

Az alábbi sms jött a vodafonetól, mert szép vagyok: "Hűséged jutalmául szept. 15ig díjmentesen böngészheted az internetet és e-mailezhetsz. A díjmentes időszak után a MobilWeb opció aktiválva marad és 6 hónapig féláron, fix 400Ft-ért korlátlan adatot biztosítunk hozzá. Az opció lemondása: szept.15-ig az XBASIC szó1270-reküldésével, Vodafone”

  

Kép

 

 

Külön jó dolog: korlátlan adatot biztosítanak. De egy kérdés felmerül: Hogy a tetves K. anyjába jutott eszébe valakinek, hogy JUTALOMBÓL EGY FIZETŐS SZOLGÁLTATÁST AD, amit NEKEM KELL LEMONDANI, ha nem tartok rá igényt.
 
Ha két hétig külföldön nyaralok és a mobil ki van kapcsolva itthon, akkor én boldogan netezhetek pénzért utána, mert lemondani sem tudom már? Nem rendelem meg B+! Nem fizettethetsz érte te szaralak!

Kép Ha mégis: Örömmel értesítem a Homár oldalon keresztül a vodafone-t, hogy kölcsönös megbecsülésen alapuló hosszú viszonyunk jutalmául el fogok énekelni egy dalt egy véletlenszerűen kiválasztott ügyfélszolgálati iroda előtt- teljesen ingyen. Ha nem kapok ügyvéd által aláírt lemondó nyilatkozatot, 10 évig féláron havi 10m HUF ért 3 havonta egyszer előadom ugyanazt a dalt valamely ügyfélszolgálati iroda előtt. 10 év elteltével az akció nem hosszabítható!Fontosch!

Egy kérdés még lenne azért:

Megpróbáltam egy hús-vér ügyfélszolgálatossal beszélni, de a küldetés sikertelen volt. Valaki elmondhatná, hogy milyen fatality kombóval tudok előcsalni olyat az automata rendszerből ügyfél azonosító nélkül? Természetesen van ügyfél azonosítóm, csak épp nem volt nálam. Most pedig befáradok a vodafone egyik irodájába, akusztikai vizsgálat céljából.

homar.blog.hu/2009/09/03/ajandek_elofizetes_a_vodafone_nal#more1357641

 

 

Eddig a Homár cikke...

Megjegyzésem:

A Vodafon szerződésem 2007 elejétől él, ekkor váltottam a Trémobiltól. 2007 év végén közel 30.000 forintot fizettem ki nekik, mert elfelejtettek levenni valamilyen kedvezményt levenni az előfizetésemről, és igy ki kellett fizetnem. Ezután (mivel okosan 2 év hüséget irtam alá) sokáig nem használtam a telefont. 2008 őszén kezdtem ujra aktivan használni. Mivel több alkalommal olyan tételeket is láttam a számlán amire nem emlékeztem ( vezetékes hivás 2 óra időtartamban/hó, mikor nincs is vezetékes szám a telefonomban), idén tavasszal az automata ügyfélszolgálati rendszerben egyrészt dijcsomagot szerettem volna váltani, másrészt részletes számlát szerettem volna kérni. Nos aki az automata rendszerükön keresztül tud egy élő ügyfélszolgálatossal beszélni, az legalábbis varázsló. Ezután irtam egy levelet az ügyfélszolgálatnak, lásd alább. Majd bementem a veszprémi kirendeltségre, ahonnan láss csodát, közvetlenül tudtam az ő belső ügyfélszolgálatos telefonjukon ( ez az a fekete készülék amelyik a falra van szerelve ) egy ügyintézőjükkel beszélni, aki rögtön módosította is a dijcsomagot, illetve tájékoztatott, hogy a részletes számla alapból ingyenesen járna. Mire mondtam, hogy köszi, ezért a multkor fizettem, és senki nem mondta, hogy ezt ingyen is elküldik. Azota láss csodát, feleannyi a telefonszámlám ( ez nem a dijcsomag modositásból fakadt) pedig ugyanannyit pofázok. Ja, és most már előre sms-ben értesitenek, hogy mikor küldik a számlát, és hogy a befizetési határidőt is meghosszabbitották.

Tanulság: semmit sem lehet Magyarországon normálisan elintézni, kivéve, ha elkezdesz mindenkivel üvölteni mint az állat...

 

Az első  levél amit irtam nekik:

 

 

Tisztelt Vodafone Ügyfélszolgálat!



Jelenlegi díjcsomagomat szerettem volna módosítani, de ez a következő akadályokba ütközött:



1. Honlapjukon már több napja nem volt elérhető az online ügyfélszolgálat ( "a keresett oldal nem található" üzenet jelent csak meg), ma végre elérhető volt, de, mivel nem Vitamaxos ügyfél vagyok, nem volt lehetőségem arra, hogy a dijcsomagomat módosítsam. Nem értem viszont, hogy miért nem? Akkor minek online az ügyfélszolgálat, ha csak olyan életbevágó menüpontokat tartalmaz, mint a "Gyerekzár", "Levelezési cim módosítása" és hasonlók.



2. Ezután az 1270-es szám felhivásával próbálkoztam, bár biztos voltam benne, hogy élő emberrel nem fogok beszélni, csak amutomatával. ( Megjegyezném, korrektebb lenne egy menüpontot mindjárt az elején megadni, hogy közvetlenül is lehessen egy élő, lélegző kollégájukkal beszélni. Igaz, igy az ügyfelek 90 %-a valószínűleg megunja a logika teljes hiányát nélkülőző felépítésű menüpontok közötti bolyongást és bontja a vonalat. Ugy gondolom, hogy egy Cég, ami az előfizetőkből él, nem túl korrektül jár el, amikor teljesen nyilvánvaló módon el próbálja vágni azt a lehetőséget, hogy ügyfelei kommunikálhassanak vele. Érdekes módon az utóbbi három hónapban van hogy kéthetente felhiv egy egyébként igen kedves kolléganőjük, hogy vásároljak új készüléket, mert annyira szép és hűséges gyerek vagyok, és hiába mondom el neki, hogy köszönöm de nem, és többet ezzel ne hivjon, ennek ellenére újra és újra hív. Két lehetőség van, vagy megtalált az iwiwen és ennyire bejövök neki, vagy annyira gagyi a számitógépes rendszerük, hogy nem tudják azt sem nyilvántartani, hogy kit kerestek már és kit nem. E rövid kitérő után vissza az eredeti problémához...) Nos miután sikerült eljutnom az ötös menüpontban a dijcsomag módosítása pontig, itt egy ujabb bő lére eresztett tájékoztató szöveget hallgathattam meg, ami után nem következett a teljesen logikus lépés, hogy módosíthassam is a díjcsomagomat. Igy talán nem nagy meglepetés, hogy bontottam a vonalat. Az egyetlen ügyfélbarát momentum az egészben az, hogy (legjobb tudomásom szerint) az 1270-es szám felhívása díjtalan.



3. Ezután nem marad más hátra, hogy felkeressem személyesen egy ügyfélszolgálatukat, ami újabb kiadást jelent számomra, ahol valószínűleg egy olyan kolléganőn ( vagy kollégán ) fogom kitölteni a dühömet, aki csak egy apró fogaskerék a Vodafone egyre kevésbé szimpatikus hatalmas gépezetében.



Mindezek után már nem is próbálkozom azzal, hogy olyan egyébként számomra fontos kérdésre, akár a honlapjukon, akár az 1270-es számon választ találjak, hogy hogyan tudnám igényelni azt a szolgáltatást, hogy részletes számlát kapjak, mivel a telefonom által mért kimenő hívások ideje és a Vodafone által küldött számlán szereplő időtartam nem egyezett meg az előző számláimon, ( ne aggódjanak nem a saját kárukra tévedtek véleményem szerint ) és innentől kezdve már sajnos a bizalmam jelentősen megingott mind a Vodafone által használt számítástechnika felkészültségében, mind magában a Cég korrektségében.



Elnézésüket kérem, ha levelemmel esetlegesen untattam Önöket.

Ha mégsem, és sikerült néhány kellemes percet szereznem, ( ŕ10FFFD gyertek fiúk, megint írt valami idióta, ezt is kitesszük a többi hülye közéŕ10FFFDŕ10FFFD) akkor különösen örülök. Higgyék el nekem e levél megírása, különösen a bonyolult körmondatok terén, épp olyan örömöt okozott, mint reményeim szerint Önöknek a végig olvasása.



Maradok tisztelettel, érdemi választ nem várva, egy (most már egyre valószínűbben leendő Pannonos, mivel a Tré-Mobilhoz elvből nem megyek) előfizetőjük:



Ádám Róbert

(06-70-xxxxxxxx, csak hogy ne érjen az a vád, hogy nem merem vállalni az arcomat)

 

 

Erre a következő válasz jött:

 

Hivatkozási szám: 20090708/196/E

 

Tisztelt Ádám Úr!

Mindenekelőtt engedje meg, hogy szíves elnézését kérjük a felmerült kellemetlenségért!

Köszönjük, hogy felkereste ügyfélszolgálatunkat!

Kérjük szíveskedjen megadni a hívószámához tartozó ügyfélbiztonsági kódot is, hogy mielőbb segítségére lehessünk.

Ügyfélbiztonsági kódját mely egy négy-, öt-, vagy hatjegyű szám, előfizetői szerződésének megkötésekor adta meg, és a szerződésen feltüntetésre került. Amennyiben szerződését nem találja, vagy a kódot időközben megváltoztatta, márkaüzleteinkben van lehetősége információt kérni.

Szíves együttműködését és megértését köszönjük!

Tisztelettel:

Merkl Sándor
Vodafone Magyarország zrt.
levelezési csoport

Az alábbi linken keresztül értékelni tudja ügyintézőnket és válaszunk minőségét. Véleménye fontos számunkra, ezért kérjük, segítse munkánkat a kérdőív kitöltésével! https://surveys.vodafone.com/ultimatesurvey/Surveys/TakeSurvey.aspx?surveyid=5071

 

 

Az én válaszom, egyben utolso (remélhetőleg) levelem a Vodafone-hoz:

 

 

Hivatkozási szám: 20090708/196/E

 

Tisztelt Merkl Sándor!

Tisztelt Vodafone Ügyfélszolgálat!

 

Örömmel vettem, hogy levelemre ilyen gyorsan reagáltak.

 

Azonban kérésüket, hogy adjam meg a hívószámomhoz tartozó ügyfélbiztonsági kódomat, sajnos el kell hogy utasítsam. Indokaim a következők:

 

  1. Nem gondolom, hogy az általam vázolt problémák megoldásában a kód segítene Önöknek.
  2. Mint a nevében is szerepel, a kód, engem az Ügyfelet véd vagy legalábbis próbál a biztonság olykor hamis illúziójába ringatni.
  3. Nem gondolom, hogy ha pl. egy bankban a számlámmal kapcsolatos problémát próbálok intézni, az első amit elkérnek, az a bankkártyám PIN kódja.

 

Tehát kérem megértésüket, hogy e-mailben nem fogom senkinek megadni az ügyfélbiztonsági kódomat.

Továbbiakban a Vodafone Zrt. Veszprémi ügyfélszolgálati irodájában személyesen fogom intézni az általam vázolt ügyet(ügyeket).

A levél végén található kérdőívet természetesen kitöltöm, mivel számomra fontos, hogy értékeljem a Vodafone Zrt. ügyintézőinek munkáját.

 

Mégegyszer megköszönve levelüket, maradok tisztelettel:

 

Ádám Róbert